Μετάβαση στο περιεχόμενο
μενού
Ταυτότητα και τρόποι διάθεσης του βιβλίου
Τίτλος: Φυσικά μαθηματικά
Σειρά: Διδακτική μαθηματικών
Εκδόσεις: Mathbooks
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
  Μέγεθος: 15x21 (πλάτος xύψος)
  Αριθμός σελίδων: 418
  Χρώματα: τετραχρωμία
  Εξώφυλλο: πολυτελές 200 gr/m2
  Ποιότητα εκτύπωσης: σε χαρτί  80 gr/m2
  Βάρος: περίπου 500 gr/αντίτυπο
  ISBN: 978-960-93-2461-8


Τρόποι διάθεσης του βιβλίου

Βιβλιοπωλεία: Το βιβλίο διατίθεται από διάφορα βιβλιοπωλεία (αν δεν υπάρχει στο βιβλιοπωλείο σας, ζητείστε το).
ΕΛΤΑ: Σε περίπτωση που δεν το βρείτε, μπορείτε να το παραγγείλετε μέσω e-mail: ppinatsis@gmail.com ή τηλεφωνικά στα 2410288482 , 6995229973 και θα το παραλάβετε, μέσω ταχυδρομείου με επιπλέον επιβάρυνση των εξόδων μεταφοράς.
Τρόποι αγοράς και πληρωμής:
1)Απευθείας από τον εκδότη για την Ελλάδα και το Εξωτερικό.
2) Από τα βιβλιοπωλεία Σαββάλα, Κορφιάτη στην Αθήνα και το βιβλιοπωλείο Ανικούλα στη Θεσσαλονίκη.
3) Από το σύνολο σχεδόν των ψηφιακών βιβλιοπωλείων του δικτύου της βιβλιοnet (υπηρεσία του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου). Παρουσίαση στο Bookia, που είναι το Κοινωνικό Δίκτυο με αντικείμενο το Βιβλίο.

<hr>
Το βιβλίο φυσικά μαθηματικά κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις mathbooks τον Ιανουάριο του 2011. Απευθύνεται σε  συναδέλφους μαθηματικούς και φυσικούς καθώς και μαθητές των τελευταίων τάξεων του λυκείου με αυξημένο ενδιαφέρον και απαιτήσεις για την ποιότητα των γνώσεων που τους παρέχονται.
<hr>
Λίγα λόγια για το βιβλίο:  φυσικά μαθηματικά

Είναι γεγονός ότι τα Μαθηματικά αποτελούν το βασικότερο εργαλείο τεκμηρίωσης της Φυσικής. Το βιβλίο "Φυσικά μαθηματικά" απαντά στο αντίστροφο ερώτημα, δηλαδή αν και κάτω από ποιες προϋποθέσεις η Φυσική μπορεί να θεωρηθεί διδακτικό εργαλείο των Μαθηματικών. Με αυτό το σκεπτικό εξετάζεται η σχέση Φυσικής - Μαθηματικών ιστορικά, η Αρχιμήδεια προσέγγιση μαθηματικών προβλημάτων όπως και η ανάδυση των μαθηματικών εννοιών μέσα από τα φυσικά πλαίσια που τις εμπεριέχουν. Επίσης, όσον αφορά στα σχολικά μαθηματικά - και όχι μόνο - κατατίθενται διδακτικές προτάσεις για την κατανόηση βασικών μαθηματικών εννοιών και σχέσεων μέσα από πληθώρα επιλεγμένων και στοχευμένων προβλημάτων, πολλές φορές με τη συνεισφορά των νέων τεχνολογιών.
Όλα τα παραπάνω διαπραγματεύεται αυτό το βιβλίο, το οποίο, ας σημειωθεί, είναι πρωτότυπο ως προς το είδος του στην ελληνική βιβλιογραφία και πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να σταθεί αρωγός στο σύγχρονο εκπαιδευτικό για την εκπλήρωση του διδακτικού του έργου.
Η αφορμή για τη συγγραφή αυτού του βιβλίου

 Η σχέση των Μαθηματικών και της Φυσικής είναι πολύ στενή, αφού στην ουσία ξεκίνησαν ως ενιαία επιστήμη, από τότε που ο άνθρωπος συνειδητοποίησε την ανάγκη της κατανόησης του κόσμου που τον περιβάλλει. Σιγά – σιγά όμως η συνεχής πρόοδος του ανθρώπου στις επιστήμες δημιούργησε την ανάγκη της διάσπασής τους μέσω της εξειδίκευσης που αποτέλεσε βασικό συντελεστή προόδου.   
   Επίσης, η πλήρης μαθηματικοποίηση της Φυσικής από την εποχή του Γαλιλαίου και μετέπειτα έδωσε την εντύπωση ότι τα Μαθηματικά είναι «ο εργάτης», και μόνο,  της Φυσικής, κάτι που δε συνάδει με την ιστορική αλήθεια, αφού από την εποχή του Αρχιμήδη έχουμε περιπτώσεις κατανόησης μαθηματικών εννοιών με τη χρήση βασικών θεμελιωδών αρχών της Φυσικής. Δηλαδή, η Φυσική υπήρξε  σε πολλές περιπτώσεις «εργαλείο» στα χέρια των μαθηματικών.  
   Κατόπιν, η ιστορία έδειξε ότι:
i) η συνεργασία μεταξύ ερευνητών των Μαθηματικών και της Φυσικής που αγνόησαν τις διαχωριστικές γραμμές έφερε πιο γρήγορα επιστημονικούς καρπούς και
ii) επιστήμονες φυσικοί βρέθηκαν εκ των πραγμάτων στην ανάγκη να ασχοληθούν με τα Μαθηματικά όπως και μαθηματικοί κατά καιρούς ασχολήθηκαν με τη Φυσική.
  Το επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποτελεί πρόσφορο έδαφος ώστε να εφαρμοστούν αυτά τα δύο: η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών διαφορετικών αλλά συναφών ειδικοτήτων και η κατάργηση, σε επίπεδο Λυκείου, της διαχωριστικής γραμμής στη διδασκαλία συναφών μαθημάτων. Παράλληλα, η χρησιμοποίηση μιας εκ των δύο επιστημών ως εργαλείου για την κατανόηση βασικών εννοιών της άλλης εμπλουτίζει τη μαθησιακή διαδικασία και πλαταίνει το νοητικό ορίζοντα των μαθητών. Ειδικά για τον μαθηματικό η Φυσική μπορεί να του παράσχει το πλαίσιο ανάδυσης των μαθηματικών εννοιών που σε συνδυασμό με τις νέες τεχνολογίες μοντελοποιεί και προσομοιώνει το μεγαλύτερο κομμάτι του μικρόκοσμου των μαθητών.

   Επίσης, η πλήρης μαθηματικοποίηση της Φυσικής από την εποχή του Γαλιλαίου και μετέπειτα έδωσε την εντύπωση ότι τα Μαθηματικά είναι «ο εργάτης», και μόνο,  της Φυσικής, κάτι που δε συνάδει με την ιστορική αλήθεια, αφού από την εποχή του Αρχιμήδη έχουμε περιπτώσεις κατανόησης μαθηματικών εννοιών με τη χρήση βασικών θεμελιωδών αρχών της Φυσικής. Δηλαδή, η Φυσική υπήρξε  σε πολλές περιπτώσεις «εργαλείο» στα χέρια των μαθηματικών.  
   Κατόπιν, η ιστορία έδειξε ότι:
i) η συνεργασία μεταξύ ερευνητών των Μαθηματικών και της Φυσικής που αγνόησαν τις διαχωριστικές γραμμές έφερε πιο γρήγορα επιστημονικούς καρπούς και
ii) επιστήμονες φυσικοί βρέθηκαν εκ των πραγμάτων στην ανάγκη να ασχοληθούν με τα Μαθηματικά όπως και μαθηματικοί κατά καιρούς ασχολήθηκαν με τη Φυσική.
  Το επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποτελεί πρόσφορο έδαφος ώστε να εφαρμοστούν αυτά τα δύο: η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών διαφορετικών αλλά συναφών ειδικοτήτων και η κατάργηση, σε επίπεδο Λυκείου, της διαχωριστικής γραμμής στη διδασκαλία συναφών μαθημάτων. Παράλληλα, η χρησιμοποίηση μιας εκ των δύο επιστημών ως εργαλείου για την κατανόηση βασικών εννοιών της άλλης εμπλουτίζει τη μαθησιακή διαδικασία και πλαταίνει το νοητικό ορίζοντα των μαθητών. Ειδικά για τον μαθηματικό η Φυσική μπορεί να του παράσχει το πλαίσιο ανάδυσης των μαθηματικών εννοιών που σε συνδυασμό με τις νέες τεχνολογίες μοντελοποιεί και προσομοιώνει το μεγαλύτερο κομμάτι του μικρόκοσμου των μαθητών.


Σελίδες του βιβλίου
μενού
Επιστροφή στο περιεχόμενο